Školení vedoucích 2011

19. února 2011 od 08:30 do 17:30
Místo: Sídlo Veřejného ochránce práv v Brně

Školení vedoucích u Ombudsmana

Táborníci, instruktoři, vedoucí Tábora Radost, milí přátelé,
doba tábora se blíží závratnou rychlostí, ač v této době se zdají prázdniny neskutečně daleko a teprve nedávno za vámi je pololetní vysvědčení nebo se právě nacházíte na počátku letního semestru.

Mnozí z vás se připravují na zkoušku dospělosti, na maturitu, další zakončují svoji školní docházku, jiní připravují své diplomové a jiné práce. Jednoduše řečeno: každý má práce nad hlavu. Přesto je několik společných věcí, které nás spojují. Jednou z nich je Tábor Radost.

Je to místo, kam jezdíme, do lesů v Orlických horách. Ale zejména je to společenství lidí, kteří jsou zapálení pro dobrou věc, kteří nehledí jen na prospěch dočasný, ale vidí do budoucnosti, vidí nutnost práce s dětmi a mládeží. Chtějí předávat vše dobré, co načerpali, dalším.

Aby se všechno mohlo správně uskutečnit, je třeba důkladné přípravy. Příprava Tábora Radost pro rok 2011 začala již v září a říjnu loňského roku, kdy jsme chystali grantové projekty na letošní rok. Další začali pracovat na táborové hře, Zpravodaji Střediska Radost, plánovaných opravách na Americe, jiní se postarali o setkání instruktorů a vedoucích, další o školení rádců.

Jak vidíte, práce na přípravě tábora je mnoho.

Chceme přizvat i Tebe ke spolupráci na přípravě programu. Není samozřejmě možné, aby každý dělal všechno, to chce také určitou zkušenost, vždyť většina z nás se teprve učí. Důležité je mít chuť a odvahu se zapojit.
Chceš i Ty přiložit ruku k dobrému dílu?

Pokud ano, přijmi naše pozvání na

PRACOVNÍ SETKÁNÍ, 

které se uskuteční

v sobotu 19. února 2011 v Brně v Údolní ulici 39, od 8:30 do 17:30 


v malém sále Kanceláře Veřejného ochránce práv.

 

ZAČÁTEK setkání je v 8:30, přičemž bude možné přicházet již od 8:00.
Dopoledne budou přednášky.

V poleden proběhne společná mše sv. u Svaté Rodiny v ulici Grohově a po ní oběd v místní školní jídelně.

To jsme my před rokem a půl.

Odpoledne proběhne druhý blok přednášek, předběžné dělení na běhy, debata po skupinkách.
Mapka sídla (jpg, 94.9 KB) Veřejného ochránce práv v Údolní

ulici.

UKONČENÍ setkání bude v 17:30. Naléhavě prosíme, zůstaňte až do konce. Na celém setkání jsou k mluvení necelé tři hodiny dopoledne a stejně tak odpoledne. K projednání je toho velmi mnoho. Pokud to opravdu nejde (už by k vám domů nic nejelo), omluvte se prosím nejpozději den předem.

K NASTUDOVÁNÍ AKTUÁLNÍ DOKUMENTY  

Jízdní řády MHD:

Vzhledem k výlukám v síti Dopravního podniku města Brna není možné přímé spojení z Hlavního nádraží až na zastávku Obilní trh tak, jak tomu bylo v posledních několika letech.

Jak se tam dostat:

  • Z nádraží tramvajovou linkou č. 4, č. 12 nebo č. 13 na zastávku Česká
  • A ze zastávky Česká pěšky nebo pokračovat linkou č. x4, trolejbusem č. 38 nebo č. 39 na zastávku Obilní trh.
  • Jízdní řády pro cestu zpátky budou vyvěšeny na nástěnce přímo na školení.

PŘIHLÁŠENÍ: Přihlašování na školení je uzavřeno.

Pokud můžeš, nabídni mimobrněnským přístřeší, aby se mohli též zúčastnit s tím, že přijedou už v sobotu.

CENA: Příspěvek na úhradu nákladů setkání je stanoven na 100 Kč na osobu,

Cestovné na cestu tam lze uhradit proti předložení jízdenky.

Také by bylo dobře uhradit členský příspěvek 100 Kč (200 Kč výdělečně činní) na rok 2011, který se ti několikanásobně vrátí během roku. 

 

 ČLÁNEK 


Do poznámky ePřihlášky případně napište čas a místo příjezdu, odjezdu (pokud byste nestíhali začátek/konec, můžeme pro vás přijet), potřebu přespání před/po (vyzveme Brňany dle potřeby). 
Nebo pište zvláštní mail na
setkani@taborradost.cz. Děkujeme.


Prosím, než přijedeš, promysli si následující otázky:

  1. Chceš jet na tábor? Na který běh(běhy) určitě chceš jet, na který určitě ne?
  2. O kterém bys byl ochoten uvažovat v případě naléhavé potřeby?
  3. Pokud oslavíš v roce 2011 sedmnácté narozeniny: chceš sloužit ještě jako táborník, rádce, nebo již třeba jako praktikant?
  4. Znáš několik her a chceš je připravovat pro jiné?
  5. Rozumíš sportu?
  6. Chceš se věnovat provoznímu zabezpečení?
  7. Chceš vařit v kuchyni?
  8. Chceš působit jako patron nebo jeho asistent?
  9. Co nabídneš jako kapitán dětem, jak budeš poskytovat oporu vedoucímu běhu i svěřeným rádcům?
  10. Jak se chceš zapojit do táborového života?
  11. Co umíš zajímavého?
  12. Co chceš, aby děti zažily?
  13. Co nového zařadit do programu?

Připrav si dotazy na témata, která Tě zajímají a týkají se tábora.

 

Upozornění: vzhledem ke stále vyšším nárokům na odbornost a kvalifikaci vedoucích je nezbytné, aby vedoucí, instruktor, praktikant absolvoval alespoň dvě školení ze tří. V případě, že nedoložíš účast na těchto školeních, bude požadován jiný způsob prokázání kvalifikace nebo prostě nebude možné, abys funkci (službu) vedoucího vykonával! K počtu dětí je třeba určitý počet vedoucích, který nesmí být podkročen ani nemá být překročen. Proto je nutné, aby sis důkladně rozmyslel svoji účast na táboře a na setkání sdělil, na který běh s Tebou můžeme počítat; jinak by se mohlo stát, že pro Tebe již nebude místo! Zároveň prosím - zkus připravit drobný kulturní příspěvek pro ostatní, kde bys sdělil ostatním, co stojí za přečtení, na co se dá jít do kina (nebo co je ztráta času).
Ještě důležité upozornění a snažná prosba: Vzhledem k tomu, že v roce 2011 začne první běh 2. července, je třeba postavit tábor během víkendu 25.-26. června 2011 a v následujících dnech. Stejně tak je třeba ukončit existenci stanů horního náměstíčka v sobotu 13. srpna se začátkem Jitřenky a také zbytek stanů a mnohé nářadí apod v sobotu 20. srpna s koncem Jitřenky a začátkem Rodin. Nechej si prosím rezervovaný alespoň některý z termínů, je to letitá bolest, že je nás na to málo. Přitom stačí 3-5 hodin intenzivní práce dostatečného množství orientovaných ochotných rukou.

Za Středisko Radost zvou a o modlitbu za zdar prosí:

Viki, otec Tišek,  Svišť, otec Martin a další   

V Brně, aktualizace 10. února 2011 


Program školení:

8:00 - 8:30 - Příchod, usazení

8:30 - 8:40 - Zahájení, úvodní slovo, požehnání (Viki, Tišek, o. Martin)

8:40 - 9:45 - Představení činností Rady SR - činnosti jednotlivých sekcí (Radní SR)

9:45 - 10:05 - Ekonomický pohled na organizaci tábora, pověření vedením akcí, doklady (Viki)

10:05 - 10:35 - Bezpečnost práce a ochrana zdraví při práci s dětmi (Svišť)

10:35 - 10:50 - Přestávka

10:50 - 11:40 - Profil vedoucího v kontextu Střediska Radost (Tišek)

11:40 - 12:00 - Přesun do kostela Svaté rodiny na ul. Grohově

12:00 - 13:00 - Mše svatá

13:00 - 13:30 - Oběd - internát na ul. Grohově

13:30 - 13:45 - Přesun zpět k Ombudsmanovi

13:45 - 14:15 - Příprava mimotáborových akcí (Svišť)

14:15 - 14:35 - Hudba na táboře (o. Martin)

14:35 - 14:55 - Táborová hierarchie (Mariana)

14:55 - 15:15 - Komunikace ve vedení (Pavlík)

15:15 - 15:35 - Test týmových rolí (Woyta)

15:35 - 16:20 - Přestávka + workshop vedení jednotlivých běhů

16:20 - 16:40 - Táborová idea - Martin Středa - teze (Mariana, Bětka)

16:40 - 17:00 - Táborová idea - Misie - teze (Woyta, Šidlo, Dave)

17:00 - 17:15 - Otázky, diskuze (Viki, Svišť)

17:15 - 17:20 - Závěr, požehnání (Tišek, o. Martin)

17:20 - 17:30 - Úklid, odchod

 


 

Kancelář veřejného ochránce práv, Brno, Údolní, sobota 19. února 2011.

Na setkání vedoucích jsou přihlášeni (69):

Svišť, Viki, oM, Mariana, Lístek, Andy, Ivíšek, Horst, Lída M., Katka Kr., Jan Kl., Fanda, Michal Dr., Bety, Vojta M., Kevin, Vojta Ja., Maruška On., Anička F., Dave, Palda, Šnek, Ondřejka, Šidlo, Dominik Ma., Píďalka, Maka, Jasmin, Vítek Po., Anička G., Jája, Eliška Tau., Káťa Šum., Woyta, Miri Kou., Janča Š., Jára Š., Alka, Verča Ma., Vrabec, Švesťa, Anežka K., Makrina, Klárka V., Pavlík, Lili, Kubuikula, Peťa V., Viktor D., Bára a Bárta B, Cherry, Pavla Ši., Honza Ba., Síďa, Domča, Staník, Jarka C.; Peťa, Ajka, Tom H., Jelen, Klárka V., Hanka, Veronika F., Maruška Dol, JImy Dol., Peťa Kr., Mára, Klára Dr.,